Sepet in The City

a walk of life…

sesuatu yang indah…hanya lahir dari kata-kata

on June 27, 2011

Aku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar, namun Dia beri kaktus berduri.

Aku minta kupu-kupu, diberiNya kepadaku ulat berbulu.

Aku sedih dan kecewa…

Namun kemudian.., kaktus itu berbunga indah sekali…dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik sekali.

Itulah jalan Tuhan, indah pada masanya! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan, tapi Ia memberi apa yang kita perlukan.

Kadang kita sedih, kecewa dan terluka… tapi jauh di atas sana segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

Aku bersyukur kepadamu ya Allah…andai ini ketentuanMu… aku redha…


One response to “sesuatu yang indah…hanya lahir dari kata-kata

  1. Ati says:

    Hidup kita didunia ini penuh dengan suka dan duka,
    kita perlu menempuhinya dengan penuh sabar,
    dan selagi ada dunia ini akan ada tetap ada
    cahaya matahari dipenghujung kegelapan.
    Hidup kita tetap ada dan telah dijanjikan kebaikan
    oleh Allah Yang yang Maha berkuasa keatas segalanya.
    Percayalah dan berharaplah padaNya.

Leave a Reply

